tekst ruilen.jpg

RETOURNEREN

Altijd contact opnemen indien u iets wil retourneren of ruilen.

U heeft als klant het recht om uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
U heeft na een annuleringsmelding weer 14 dagen om uw product retour te sturen.
U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.

Samenvatting:

14 dagen tijd na levering van het pakket, om kenbaar te maken dat u de bestelling (gedeelelijk) wilt annuleren
Uw wettelijke bedenktijd van 14 dagen gaat na vermelding dat u de goederen terug wil sturen dan in.


NA HET VERSTREKEN VAN DE WETTELIJKE BEDENKTIJD, WORDEN RETOURTJES NIET MEER GEACCEPTEERD.

De kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket en 3,95 voor een brievenbuspakket.
Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw gekozen vervoerder.

Het verzenden van een bestelling wat retour komt, is op eigen risico van de klant. U wordt daarom geadviseerd om alles heel zorgvuldig te verpakken, om uit voorzorg gebruik te maken van een verzendsysteem met een track en trace en uw tracking nummer goed te bewaren tot het pakket retour is. Wij zouden het ook waarderen als u ons het tracking nummer zouden mailen, zodat wij op de hoogte te kunnen blijven waar het pakket zich bevindt.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, moet het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. Beelden en breekbare artikelen zitten bijvoorbeeld vrijwel altijd in eigen speciale dozen apart verpakt, om schade te vermijden. Deze dozen dient u opnieuw te gebruiken. U wordt dus geadviseerd om alle dozen, enveloppen en verpakkingen voorlopig zorgvuldig te bewaren, indien u er niet zeker van bent dat u de spullen wilt houden.

Uiteraard mag u het artikel uitpakken om het goed te bekijken. Het mag echter niet gedragen, gewassen, gebruikt worden of een verzegeling verbroken hebben, want wij willen het graag weer opnieuw te koop kunnen aanbieden. Indien u het artikel beschadigd hebt, ontvangt u slechts de restwaarde retour. 

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@exotiek.nl.

Wij verzoeken u om gebruik te maken van onze retourformulier en een ingevulde kopie samen met de geretourneerde artikel(en) mee te sturen.

Dit formulier kunt u HIER downloaden.

 

TERUGBETALING

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

 

In het praktijk gaat een retourzending en terugbetaling meestal veel sneller. 
Wij betalen u terug op dezelfde manier en op dezelfde (bank) rekening wat u gebruikte om ons te betalen, tenzij anders afgesproken.

 

RUILEN

Indien het om een retour plus ruil gaat, waardoor wij een produkt opnieuw moeten verzenden, zijn de kosten voor de tweede verzending ook voor de klant. 

(Dit gaat bij een levering wat correct werd uitgevoerd. Indien u een verkeerd of defekt artikel hebt ontvangen, gelden andere afspraken. Zie de pagina over SCHADE / VERKEERD ARTIKEL.)

Ruilen doet u dus (tenzij anders onderling afgesproken) door het produkt te retoureren, uw geld terug te krijgen en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen.

(Precies zoals dat bij een normale bestelling gaat). 

OORBELLEN, andere PIERCINGSIERADEN en MAKEUP waarbij de bezegeling gebroken is, kunnen wij uit redenen van hygiëne niet terugnemen.

Ook bij een ruil kunt u het beste eerst contact opnemen, om af te spreken hoe we de zaak het beste af kunnen handelen.

Bij problemen, adviseren wij u om eerst contact met ons op te nemen, zodat wij tot een passende oplossing kunnen komen.

 

PAYPAL RETOURKOSTENVERGOEDING

paypalretourkostenbanner.jpg

Sinds kort biedt Paypal een retourkostenvergoeding aan klanten die via hun betaald hebben om te kopen en verzenkosten betaald hebben om het artikel te retourneren.

Let op:

Dit dient u via Paypal zelf te regelen, d.m.v. het tonen van een kopie van uw betalingsbewijs aan uw koerier, nadat u de goederen retour hebt verstuurd.

Klik de banner onderaan de site voor meer informatie hierover.

 

 


 

 

 

  • allebedrijvenonline
  • Webwinkel Wijzer
  • zoeken org

Nieuws & akties

Mis niks: meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2011 - 2024 WEBWINKEL EXOTIEK | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel